Reklamace
Reklamační postup
Náležitosti
- Doklad o koupi
- Předmět reklamace (kompletní položka)
Možnosti postupu
- Obraťte se na autorizovaný servis výrobce. Vyřízení reklamace je
rychlejší a snazší.
- Vyplňte reklamační formulář na našich stránkách a zašlete předmět
reklamace (kompletní položku), kopii dokladu o koupi na naší adresu v
označené zásilce Vašim předělený reklamačním číslem
- Osobně na naší provozovně
Průběh reklamace
- O přijetí Vám vystavíme doklad nebo Vás budeme e-mailem informovat.
- Následně Vám sdělíme termín vyřízení reklamace, případně návrh řešení.
Specifikace
Reklamace se nevztahuje na chyby vzniklé z důvodu nesprávně zpracovanými
daty.
Odstoupení od smlouvy
Náležitosti
- Doklad o koupi
- Předmět zboží (kompletní položka)
- Originální obal
- Informace (Zápis, Prohlášení) o odstoupení od smlouvy
Postup
- Pošlete nám zboží s náležitostmi na adresu
- Osobně na provozovně
Spotřebitel nemůže od smlouvy odstoupit podle § 53 odst. 8 p9sm. c) v
případě, že je zboží upravené podle přání zákazníka.
Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád popisuje běžnou obchodní spolupráci mezi kupujícím a
prodávajícím. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními
podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím
zboží od prodávajícího souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem. V případě, že
zboží není odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání
prvnímu přepravci, není-li kupujícím spotřebitel, a je-li kupujícím spotřebitel,
okamžik převzetí zboží od dopravce.
Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému zakoupenému
zboží nákupní doklad (faktura, nebo prodejka - dále jen záruční list) se zákonem
uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, délka
záruky, cena, množství, atd.).
Je-li kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí
Občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb., v platném znění a zákonem o ochraně
spotřebitele č. 634/1992 Sb., v platném znění, s upřesněními v tomto reklamačním
řádu.
II. Záruční doba
Není-li na dodacím nebo záručním listě uvedeno jinak, je záruka na dodané
zboží 24 měsíců. Pro kupujícího- spotřebitele, platí záruční doba na veškeré
spotřební zboží vždy nejméně 24 měsíců. Záruční doba na dodané zboží se
prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny
výrobku v záruční době je záruka obnovena v plné výši.
Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité,
nekompletní atd.). Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité,
neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení,
které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci
zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím.
Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12
měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci. U věcí prodávaných
za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro
které byla nižší cena sjednána.
III. Podmínky záruky
Kupující-podnikatel je povinen, a kupujícímu-spotřebiteli, je doporučeno, aby
bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (zjevná
poškození obalů, počet a druh zboží) podle přiloženého dodacího listu. Kupující
je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s
tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku
kupující od přepravce převezme, je nezbytné vady-poškození popsat v předávacím
protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit prodávajícímu spolu
s vyplněním reklamačního protokolu a to na email info@expresnitiskarna.cz nebo osobně v
sídle prodávajícího. Současně s uplatněním reklamace je kupující povinen
předložit i reklamované zboží.
U zboží, kterému je na území ČR poskytován autorizovaný servis, doporučujeme v
zájmu urychlení reklamace uplatnit tuto přímo v autorizovaném servisním
středisku.
V případě, že bylo zboží zakoupeno kupujícím-podnikatelem, musí
kupující-podnikatel uplatňovat tuto reklamaci přímo a jen v autorizovaném
servise. V tomto případě se reklamace řídí podmínkami autorizovaného servisu.
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na adresu sídla
prodávajícího. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v
průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně
"REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství),
kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje
kupujícího. Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Tento postup je doporučen i kupujícímu-spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží
uvedené skutečnosti jinak.
Kupující doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, pokud bylo v
minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o reklamaci.
Záruka nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou,
prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je
přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o
zboží,
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s
podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
- zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.),
vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
- u razítek též na chyby z důvodu nesprávně zpracovanými daty.
Zboží předané k reklamaci bude zkoumáno a testováno pouze na závadu uvedenou
kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro
uvedení závady doporučujeme písemnou formu.
Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy
reklamované zboží anebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní
předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
IV. Způsob vyřízení reklamace
Je-li kupujícím podnikatel:
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava
možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím
dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto
vadu reklamovat.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být
řádně užívána jako věc bez vady, prodávající je oprávněn vadné zboží vyměnit za
zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.
Je-li kupujícím spotřebitel:
Shoda s kupní smlouvou
Kupující-spotřebitel, v případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s
kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to,
aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu
odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci,
nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat
přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud
kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s
kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během
šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při
jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné
vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem
popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a
užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům
právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc
obvykle používá.
Kupující-spotřebitel, má v závislosti na povaze vady při uplatnění zákonné
záruky tato práva:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné
odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li
to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na
výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva
kupujícímu-spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže
však kupující-spotřebitel nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo
pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se
považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční
době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad
se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití.
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující-spotřebitel
výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od
kupní smlouvy.
V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za niž byla sleva
poskytnuta.
Je-li kupujícím spotřebitel, o reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má
spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který při nákupu uplatňoval IČ a tudíž
jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla
reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
požadován; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s
reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží).
V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na
úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
V. Společná ustanovení
Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání
reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li
reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne
záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace
vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci
zboží. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění
reklamace do dne vyřízení reklamace. O vyřízení je zákazník informován e-mailem,
který uvedl již při nákupu.
Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď
telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou,
bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby,
kdy měla být úprava provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od
vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace)
je prodávající oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění.
Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na
základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost OP
nebo platným cestovním pasem.
Tento reklamační řád je platný od 1.12.2013 a ruší platnost předchozích
reklamačních řádů. Tento reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího
nebo jako dokument na www.expresnitiskarna.cz.